Pytania i odpowiedzi

Pytanie 1: 
Jak działa SLiME?


Odpowiedź: 
SLiME wykorzystuje technologię Fibro-Seal żeby uszczelniać przebicia od wewnątrz opon i dętek. Formuła uszczelniacza jest tak opracowana aby zachować jego ciągłą płynność. SLiME jest efektywny tak szybko jak szybko opona zacznie się obracać. Podczas obrotu siła odśrodkowa wypycha uszczelniacz w obszar bieżnika, gdzie uszczelniacz tworzy film ochronny. Ciśnienie powietrza działa jak katalizator, który zmusza uszczelniacz do wyjścia przez przebicie z uchodzącym powietrzem, by chwilę potem zakorkować otwór. 

Pytanie 2: 
Czy SLiME będzie miał wpływ na wyważenie koła?


Odpowiedź:
Raz zaaplikowany, SLiME nie wpływa niekorzystnie na wyważenie kół pojazdów nie przekraczających prędkości 100km/h. Dodanie SLiME do opon szybkich pojazdów – głównie oś przednia – może powodować niewielkie wibracje. Przy przebiciu opon w szybkich samochodach zalecamy używanie SLiME tylko jako naprawę doraźną. SLiME może być instalowany zapobiegawczo w kołach przyczep.
 

Pytanie 3:
Czy SLiME zamarznie?


Odpowiedź:
SLiME może być używany nawet w najbardziej ekstremalnych warunkach. Punkt wrzenia SLiME to 104.4ºC, a punkt zamarzania -34.4ºC. SLiME co prawda nie zamarznie, ale jego lepkość może wzrosnąć. Przy niskiej temperaturze kiedy tylko koło zacznie się obracać, tarcie spowoduje wzrost temperatury a to z kolei spowoduje powrót do normalnej lepkości. 


Pytanie 4:
Jak mam wyczyścić wyciek SLiME?


Odpowiedź: 
SLiME jest produkowany z czynników nie plamiących i rozpuszczalnych w wodzie. Jeżeli pojawi się wyciek na twardej powierzchni wystarczy wytrzeć go ręcznikiem. Jeżeli wyciek pojawi się na włókowej powierzchni (wykładzina, ubranie itd.) upewnij się, że używasz czystego/suchego ręcznika do usunięcia pierwszej plamy większości uszczelniacza. Kiedy tylko większość uszczelniacza zostanie wchłonięta, czyść ten obszar ciepłą wodą. Jeżeli uszczelniacz był pozostawiony na chwilę zanim został wyczyszczony, i została plama, prawdopodobnie będziesz musiał użyć odplamiacza, żeby pozbyć się zielonego barwnika. 


Pytanie 5:
Czy opona ze SliME może być traktowana jak naprawiona profesjonalnie?


Odpowiedź:
NIE. SliME jest nietoksyczny, niepalny i może być wypłukany z opony przez wodę. Kiedy tylko opona i obręcz jest wyczyszczona i wytarta do sucha może zostać poddana profesjonalnej naprawie u wulkanizatora. Poinformuj warsztat, że SliME JEST W ŚRODKU, żeby wiedzieli co mogą znaleźć kiedy zdejmą oponę z obręczy. Powiedz, że produkt jest nietoksyczny, nie jest niebezpieczny oraz że jest rozpuszczalny w wodzie. 


Pytanie 6:
Co się dzieje ze SLiME po dwóch latach?


Odpowiedź:
SLiME zainstalowany w oponie jest eksploatowany w różnych warunkach co powoli będzie wpływać na jego oryginalną konsystencję. Dla pewności, że produkt pozostaje efektywny gwarantujemy jego skuteczność do dwóch lat. Po tym czasie zalecamy usunięcie starego uszczelniacza i zainstalowanie nowego produktu. W przypadku wewnętrznych dętek, jeżeli nie ma na niej żadnych zniekształceń powstałych podczas użytku, można dodać kolejne 30 ml produktu. 


Pytanie 7: 
Kiedy SLiME naprawi przebicie czy uszczelniacz twardnie?


Odpowiedź:
Nie, SliME nie twardnieje. Jasnozielona ciecz składa się z włókien, substancji wiążących i innych substancji zatykających. Kiedy ciecz wychodzi przez przebicie równocześnie dostają się w to miejsce składniki naprawiające, które uszczelniają je zapobiegając wyciekowi powietrza. Zielona kropka może być widoczna na zewnątrz Twojej opony, lecz nie stwardnieje, ale będzie skrzepnięta co w rezultacie stworzy elastyczne uszczelnienie. 

Pytanie 8:
Czy zainstalowanie SLiME unieważni gwarancję producenta?


Odpowiedź: 
Zasady gwarancji są różne. Sprawdź jak odnosi się gwarancja producenta do Twojej konkretnej opony. Producent opon najczęściej ogranicza gwarancję do momentu jakiegokolwiek uszkodzenia lub spodziewa się, że uszkodzenia w oponach objętych gwarancją, będą usunięte na stałe. SLiME nie naprawia opony trwale jednakże może być użyty do czasowej naprawy opony i łatwo go usunąć za pomocą wody przed naprawą ostateczną. 

Pytanie 9:

Mam opony nisko profilowe. Czy mogę używać SLiME?


Odpowiedź:
W tej sytuacji zalecamy zastosowanie SliME tylko do naprawy doraźnej a po użyciu opona powinna być sprawdzona pod względem stabilności ciśnienia powietrza. Najlepiej tak szybko jak to możliwe w profesjonalnym zakładzie wulkanizacyjnym, gdzie dowiesz się czy wymaga naprawy czy wymiany. 


Pytanie 10:
Czy SLiME spływa na dół opony?


Odpowiedź:
SliME do opon bezdętkowych ma bardziej samoprzylepne właściwości, które pozwalają mu przywierać do wewnętrznej powierzchni opony na dłużej. To zapobiega wibracjom kiedy opona się obraca i uszczelniacz jest zmuszany do pływania wokół opony. Dętki wewnętrzne są bardzo gładkie, więc kiedy rower albo inny pojazd z oponą dętkową stoi uszczelniacz stosunkowo szybko spływa na dół opony. Jest także bardzo szybko rozprowadzony kiedy tylko opona zacznie się znowu obracać. 

Pytanie 11:
Moje opony są wyposażone w czujniki. Czy mogę użyć SLiME?


Odpowiedź:
SLiME nie uszkodzi większości urządzeń kontroli ciśnienia (TPMS). Producenci urządzeń TPMS przeprowadzili rozlegle testy aby się upewnić, że ich czujniki pozostaną nieuszkodzone po wystawieniu na działanie chemicznych fluidów oraz cieczy, które mogą mieć kontakt z czujnikami. Testy te dotyczą również badania produktów z rynku takich jak uszczelniacze SLiME. Laboratorium SLIME również przeprowadziło niezależne testy, które zweryfikowały czy uszczelniacze SLiME nie działają negatywnie w kontaktach z urządzeniami TPMS. Obecnie są dostępne dwa rodzaje urządzeń TPMS: bezpośrednie i pośrednie – osadzone w zaworze i na feldze. Instalowanie uszczelniacza w kolach pojazdu wyposażonego w czujniki bezpośrednie w zaworze nie jest zalecane, ponieważ czujnik utrudnia instalację uszczelniacza. Pojazdy wyposażone w systemy pośrednie albo w czujniki w piaście są kompatybilne ze SLiME. Należy jednak pamiętać, że zainstalowany uszczelniacz SLiME może wejść w kontakt z czujnikiem i uczynić go CZASOWO nieużytecznym aż do momentu kiedy będzie on odpowiednio wyczyszczony, sprawdzony i założony ponownie przez profesjonalistę. Koła z TPMS są łatwo identyfikowalne przez rodzaj kominka wentylu. Wszystkie systemy TPMS (bezpośrednie i pośrednie) mają cały metalowy kominek. Ponieważ SLiME jest środkiem rozpuszczalnym w wodzie, jest łatwo usuwalny z koła za pomocą wody. Kiedy uszkodzona opona będzie sprawdzana przez profesjonalistę powinien on usunąć uszczelniacz ze środka, przygotować obszar i zawulkanizować odpowiedni wkład naprawczy. Urządzenie TPMS powinno być także umyte, żeby usunąć uszczelniacz, który mógłby wejść w kontakt z urządzeniem. Nie używaj żadnego szpikulca, żeby rozszerzyć i wyczyścić otwór czujnika ciśnienia, bo może to uszkodzić elektronikę. Po naprawieniu opony 
i napompowaniu system TPMS zacznie znowu działać normalnie. 

Pytanie 12:

Jaka jest różnica pomiędzy SMART Tube i Lite Tube do rowerów?


Odpowiedź:
Smart Tube jest oryginalną formułą uszczelniacza SLiME, którego podstawą są włókna. Standardowe dętki MTB mają 120 ml uszczelniacza. Nasz Lite Tube jest cieńszą dętką, zawierającą inny rodzaj uszczelniacza, korzystający z innej technologii ( technologia małych komórek a nie włókien). Ten uszczelniacz jest dostępny tylko w dętkach Lite, a formuła pozwala nam dostarczyć bardzo lekkie, uszczelnione dętki osobom, które szukają ochrony dętki, ale ważna dla nich jest waga. Standardowe dętki MTB Lite mają 60 ml uszczelniacza i ważą tylko 219 gramów! 

Pytanie 13:

Czy łatki SKABS mogą być używany np. do nadmuchiwanych zabawek czy materacy?


Odpowiedź:
Nie polecamy łatek Skabs do jakichkolwiek wodnych nadmuchiwanych zabawek , dlatego że woda prawdopodobnie zmniejszy stopień zabezpieczenia łatki obniżając jej przylepność. Łatki SKABS stosować należy wyłącznie do gumy nie do plastiku lub gumowłókniny. 

Pytanie 14:

Jak dużo wagi SLiME doda mojemu rowerowi?


Odpowiedź:
Każda uncja SliME odpowiada 30 gramom. 26’’ calowy rower górski wymaga 4 uncji. Dętka waży 200 gram. Używanie standartowych dętek ze SliME doda w przybliżeniu 320 gram na koło. 

Pytanie 15:

SliME nie jest zalecany dla opon założonych na uszkodzonych obręczach. Dlaczego?


Odpowiedź:
Używanie SLiME w kołach zamontowanych na zgiętych obręczach, albo na skorodowanych jest nie zalecane z powodu:

1) Kiedy uszczelniacz SLiME zacznie się obracać, siła odśrodkowa wypchnie go żeby obracał się jednolicie wokół bieżnika kola (od wewnątrz) wówczas nie ma kontaktu z tylną ścianą obręczy. Jeżeli opona jest założona na pokrzywionej obręczy, SLiME nie ochroni przed wyciekiem powietrza. 
2) Dodając SLiME do kola zamontowanego na obręczy z istniejącym uszkodzeniem łatwo wspomożemy proces tworzenia korozji. Uszkodzenie, które zostanie znalezione może być przypisane działaniu uszczelniacza, kiedy w rzeczywistości istniało już wcześniej i po prostu się powiększyło. Dodajemy inhibitory rdzy i korozji w SLiME żeby wspomóc konserwację i integralność koła. Jednak nie możemy kontrolować środowiska do którego SLiME został dodany. Bardzo ważne jest aby o tym pamiętać. 

Pytanie 16:

Co to jest SRT?


Odpowiedź:
SRT reprezentuje opony bezdętkowe do standardowych obręczy. Nowe SRT pozwalają na szybką konwersję ze wszystkich standardowych rowerowych opon na odporny na przebicia system, przy minimalnych kosztach. Korzyść z zainstalowania opon bezdętkowych jest taka, że pozwala rowerzyście jeździć z niższym ciśnieniem w kolach, co zwiększy trakcję. Najciekawszą cechą naszych opon SRT jest opatentowana komora, która znajduje się wewnątrz opony, wypełniona uszczelniaczem chroni przed przebiciem do 1/8 cala - 3mm. Opony SRT są także produkowane w Technologii Beefater, dzięki której tylnia ściana jest bardzo elastyczna pomagając chronić przed przebiciami spowodowanymi uszczypnięciem albo uszkodzeniem właśnie tylnej ściany. Obecnie możesz znaleźć opony SRT z następującymi bieżnikami i w następujących rozmiarach: 
- XC 26x1.85 w/Kevlar bead (60TPI tread, tacky, long lasting 63D compound, weighs in at 690g - presta) 
- XC 26x2.00 w/Kevlar bead (60TPI, tacky, long lasting 63D compound, weighs in at 790g - presta)
- FR 26x2.35 w/Kevlar bead (60TPI, sticky, 50D compound, weighs in at 990g - presta)
- DH 26x2.35 w/Wire bead (60TPI, sticky, 50D compound, 1050g - schrader)
- DH 24x2.70 w/Wire bead (60TPI, sticky, 50D compound, 1550g - schrader)
- DH 26x2.70 w/Wire bead (60TPI, sticky, 50D compound, 1750g - schrader) 

Pytanie 17:

Jak mam usunąć SliME ze swojej opony?


Odpowiedź:
Kiedy nadchodzi czas, żeby wymienić SLiME albo po prostu usunąć produkt zdejmij oponę z obręczy, wyczyść koło usuwając wszystkie pozostałości uszczelniacza jakie zebrały się na powierzchni podczas używania. Najlepiej zrobi to ciepła woda. Kiedy koło jest wyczyszczone i suche nowa opona może być założona i nowy uszczelniacz zainstalowany. SLiME to produkt bezpieczny. Jest nietoksyczny i usuwa się go bardzo łatwo. Jeżeli zdemontowanie opon zlecasz profesjonaliście upewnij się czy wie o SLiME w środku przed demontażem. Możliwe, że będzie potrzebował wyczyścić oponę przed zdjęciem – również może to zrobić za pomocą wody. 

Pytanie 18:

Jaka jest różnica pomiędzy SLiME dla opon a SLiME do dętek?


Odpowiedź:
Każda z dwóch formuł jest specjalnie zaprojektowana, tak żeby sprostać specyficznym właściwościom koła. Uszczelniacz do dętek zawiera mieszankę włókien i innych zatykających cząstek, które działają najlepiej przy uszczelnianiu przebić (1/8’’ albo 3mm) w cienkich dętkach. Uszczelniacz do opon zawiera dwa rodzaje włókien i cząstki gumy które są lepsze do uszczelniania przebić (1/4’’ albo 6mm) w oponach bezdętkowych. Uszczelniacz opon zawiera także inhibitory rdzy i korozji które zapewnią odpowiednią integrację koła i stalowych pasków. Nie zalecamy i nie dajemy gwarancji na nasze uszczelniacze, jeżeli nie są używane zgodnie z zaleceniami. 

Pytanie 19:

Jakie są wymiary Power Sport Tire Inflator?


Odpowiedź:
Mini- kompresor w tym zestawie mierzy 9,8 cm. długości i 12 cm. wysokości. 

Pytanie 20:

Czy łatki Skabs są rekomendowane do używania w dętkach, które są już z płynnym uszczelniaczem (SLiME albo innym?)


Odpowiedź:
NIE.Łatki z klejem nie będę efektywne na dętce z uszczelniaczem. Ciecz zdegraduje substancję klejącą i spowoduje, że łatka będzie bezużyteczna. 

Pytanie 21:

Moja dętka rowerowa była naprawiona konwencjonalną łatką, czy mogę użyć uszczelniacza SLiME dla tej dętki?


Odpowiedź:
Tak, możesz użyć SLiME w dętkach naprawionych wulkanizacyjnymi łatkami. Wulkanizacyjne łatki zabezpieczają gumę dętek więc jeśli łatka naprawiła dętkę, uszczelniacz nie będzie miał wpływu na to połączenie. 

Pytanie 22:

Mój wentyl z dętki rowerowej przecieka, macie jakieś porady? 


Odpowiedź:
Dętki SLiME są z dwoma typami wentylami: Schrader-a (standardowy typ samochodowy) albo Presta (francuski). Każda dętka SLiME ma usuwalny rdzeń. Jeżeli będziesz miał problemy z uciekającym powietrzem możesz usunąć rdzeń z trzonka wentylu i wyczyścić go. Standardowo przepłukanie wodą wystarczy, ale nauczyliśmy się od kierowców , że używanie szczoteczki do zębów i wyczyszczenie rdzenia działa najlepiej. To gwarantuje, że wiele z włókien uszczelniacza, które mogły się zablokować wokół wnętrza i uszczelki zostaną efektywnie usunięte. Żeby zapobiec zablokowaniu albo zapychaniu wentyla, zawsze pompuj i wypuszczaj SLiME z odkręconym wentylem daleko od pozycji na godzinie 6. To zapobiegnie gromadzeniu się uszczelniacza w tym miejscu. 

Pytanie 23:

Jak używać zestawu naprawczego do opon? 


Odpowiedź:
1. Pierwszym krokiem jest zlokalizowanie ciała obcego w oponie.
2. Należy usunąć obiekt.
3. Następnie wpuścić 2-3 krople aktywatora na koniuszek sondy i włożyć sondę do przebicia. Wkładaj i wyciągaj sondę tam i z powrotem obracając ją, tak, żeby wyczyścić brzegi przebicia i móc zastosować chemiczny aktywator. Ten proces także powiększy dziurę, tak żeby zatyczka dokładnie się wpasowała. Pierwsze kilka użyć może być trudne. Powtórz ten proces 2-3 razy żeby mieć pewność, że przebicie jest czyste i ze jest wystarczająco dużo aktywatora w przebiciu. 
4. Weź każdy z końców paska (sznurka) do naprawiania, to jest zatyczka. Zwiń środek paska w oko igielne. Zastosuj 2-3 krople aktywatora na końcu oka igielnego .Wepchnij igielne oko do przebicia zostawiając 1 cala powyżej powierzchni opony. 
5. Zrób uchwytem obrót o 1 i wyciągnij igłę z przebicia. Zatyczka powinna pozostać na miejscu. Teraz odetnij wystającą końcówkę sznurka. Opona powinna być sterowalna prawie natychmiast. Używaliśmy wielu zatyczek i nigdy nie było problemu z wypadaniem z opony. Producent zestawu zaleca, żeby Twoje koło zobaczył specjalista, chociaż często kierowcy jeżdżą z takimi zatyczkami na stałe. Nie zapomnij napompować koła z powrotem do zalecanych parametrów. 

Pytanie 24:

Czy SLiME jest podobny do aerozolowych uszczelniaczy?


Odpowiedź:
Nie. Aerozolowe uszczelniacze są najczęściej korozyjne, toksyczne, palne i robią więcej szkody niż pożytku oponie, kiedy są użyte. W przeciwieństwie do opony ze SLiME , ta opona przy naprawie której użyto samoprzylepnych aerozoli, najczęściej nie może być potem profesjonalnie naprawiona, gdyż bardzo trudno usunąć taki klej z jej wnętrza. SLiME jest tak sformułowany żeby sprawdził się jako środek zapobiegawczy albo naprawczy. Raz zainstalowany będzie stale chronił oponę kiedy ta jest w użyciu. Trwale uszczelniając obszar bieżnika i pozostając efektywnym aż do 2 lat. Po tym czasie SLiME jest łatwo usuwalny za pomocą wody, jest nietoksyczny, nie jest niebezpieczny i nie jest łatwopalny. Po usunięciu go, opona może być wyczyszczona, wysuszona i naprawiona na stałe za pomocą łatki albo zatyczki. 

Pytanie 25:

Czy SLiME uszczelni mój boczny wyciek?


Odpowiedź:
Nie zalecamy i nie dajemy gwarancji na SLiME do uszczelniania bocznych wycieków albo wycieków z zaworu. Kiedy uszczelniacz jest w środku, i koło się kręci, SLiME jest rozprowadzany tylko na obszarze bieżnika. Nie ma żadnego kontaktu z tylną ścianą, albo bokiem opony, jeżeli opona nie znalazła się w takim położeniu. 

Pytanie 26:

Dlaczego oferujecie więcej niż jeden typ uszczelniacza?


Odpowiedź:
Koła nie są takie same i żeby sprostać specyficznym wymaganiom każdego typu opony stworzyliśmy formuły uszczelniacza, które dostarczają najlepszego rozwiązania we wszystkich przypadkach. SLiME jest oferowany w dwóch formułach: dętkowej i bezdętkowej. Obydwie formuły używają technologii Fibro Seal, jednak formuła dętkowa jest zrobiona tylko z mieszanki włókien, natomiast bezdętkową formułę tworzy mieszanka cząstek gumy i włókien. Formuła bezdętkowa zawiera dodatkowo inhibitory rdzy i korozji, które zabezpieczają obręcz przed uszkodzeniem oraz środki, które zapewniają, że uszczelniacz przylega ściśle do opony kiedy koło się kręci. 

Pytanie 27:

Czy mogę użyć SLiME, żeby naprawić piłkę nożną, footbolową, siatkową?


Odpowiedź:
Stworzyliśmy SLiME Ball Repair dokładnie do tego celu. Formuła została zmodyfikowana tak aby pozwalała na napełnienie plastikowej strzykawki i wstrzyknięcie jednej uncji produktu do środka piłki. Standardowa formuła uszczelniaczy z jej lepką konsystencją i zawartością włókien nie pozwala na łatwą instalację w sportowych piłkach. Stąd też innowacyjna formuła SLiME Ball Repair. 

Pytanie 28:

Czy mogę używać formuły SLiME do dętek wewnętrznych w oponach bezdętkowych?


Odpowiedź:
Nie. Nie zalecamy tego i nie dajemy gwarancji na nasze uszczelniacze, jeżeli nie są używane zgodnie z zaleceniami. Nasz uszczelniacz do dętek wewnętrznych zawiera włókna i jest bardzo efektywny w uszczelnianiu małych przebić w cienkich dętkach. Natomiast nie zawiera koncentratu z inhibitorów rdzy i korozji przez co może z biegiem czasu zniszczyć obręcze. Uszczelniacze do dętek nie mają takich możliwości uszczelniających na grubych oponach i nie zaleca się takiego ich zastosowania. Upewnij się, że kupujesz uszczelniacz odpowiedni dla Twoich kół. 

Pytanie 29:

Zalecane ciśnienie dla moich kół to 6,8 bar, czy mogę użyć SLiME?


Odpowiedź:
Tak. SLiME jest efektywny przy zastosowaniu dla wszystkich opon i działa zarówno w wysoko jak i nisko ciśnieniowym środowisku. Ważną informacją jest to, że w dętkach uszczelniacz bardzo szybko pokryje podstawę koła, kiedy stoi. Jeżeli wysokociśnieniowa opona zaczyna tracić ciśnienie bardzo pomocne jest okręcenie koła, co pozwala uszczelniaczowi pokryć oponę. Dzięki temu uszczelniacz ma możliwość dotarcia do wcześniej istniejących przebić, które mogły się otworzyć i mogło z nich uciekać powietrze. 

Pytanie 30:

Co to jest technologia “Fibro – Seal”?


Odpowiedź:
Chemicy SLiME odkryli najlepszy, dostępny łącznik przyjaznych środowisku włókien, substancji zatykających i polimerów, które krzepną i wiążą się tworząc elastyczną zatyczkę (korek) i uszczelniają przebicia do 1,4’’ (6mm) w oponach bezdętkowych i 1/8’’ (3mm) w oponach z dętkami. 

Pytanie 31:

Jaki jest najlepszy sposób do napompowania opony, w której jest SLiME?


Odpowiedź:
Zalecamy obrócenie koła tak, żeby wentyl był w pozycji 2 albo 10 godziny zegara. Grawitacja pomoże uszczelniaczowi spłynąć daleko od zaworu, chroniąc przed wdmuchaniem uszczelniacza do środka, gdzie może zostać zatkany przez włókna. 

Pytanie 32:

Zainstalowałem SLiME w mojej oponie i zawór się zapchał. Co mam zrobić?


Odpowiedź:
Zalecamy obracanie kola, tak żeby wentyl był w pozycji na 10 albo 2 godzinie. Wtedy powoli spuść powietrze i usuń rdzeń wentyla używając narzędzia do usuwania wentyli. Przepłucz rdzeń pod ciepłą bieżącą wodą, żeby usunąć jakikolwiek uszczelniacz czy włókna. Następnie weź patyczek higieniczny, zmocz jedną końcówkę włóż do kominka wentylu i wyczyść otwór. Włóż rdzeń, napompuj kolo. Powietrze powinno teraz prosto rozejść się w oponie. 

Pytanie 33:

Jaka jest różnica pomiędzy SLiME do ATV a SLiME do samochodu?


Odpowiedź:
Są dwa rodzaje uszczelniaczy SLiME. Jeden jest do kół z wewnętrznymi dętkami a drugi do bezdętkowych. Koła samochodowe i ATV są głównie bezdętkowe, dlatego nie ma różnicy w składzie uszczelniaczy zalecanych do tych opon. Obydwa będą wymagały formuły do bezdętkowych opon. 

Pytanie 34:

Jak dużo uszczelniacza SLiME powinienem zainstalować? 


Odpowiedź:
Poniżej znajdują się podstawowe informacje o aplikacji. Upewnij się, ze używasz odpowiedniego rodzaju uszczelniacza do Twojego typu opon (dętkowe czy bezdętkowe) Rower – 120 ml na oponę Motorower – 240 ml na oponę Taczka – 120 ml na oponę ATV – od 720 do 960 ml na oponę Auto – 470 ml na oponę 


Pytanie 35:
Słyszałem, że SLiME zniszczy moje obręcze?


Odpowiedź:
Nasz uszczelniacz SLiME do opon bezdętkowych zawiera inhibitory przeciwko rdzy i korozji a także z bufor PH, co powoduje, że produkt jest bardziej alkaliczny. Każdy z tych składników jet po to, żeby chronić integralność twojej obręczy. Należy jednak zaznaczyć, że są czynniki, które mogą się przyczynić do uszkodzenia pomimo tego. Możesz użyć SLiME jako środka do naprawy w czasie jazdy. Wszystko co potrzebujesz to SLiME i kompresor! SLiME może mieć niekorzystny wpływ na niektóre rodzaje obręczy aluminiowych. Ponieważ stopy się różnią, trudno jest przewidzieć jak SLiME będzie wpływał na Twoje konkretne obręcze. Po latach zauważyliśmy, że stare obręcze są bardziej podatne na uszkodzenia ze strony SLiME. Upewnij się, że jeżeli chcesz mieć opony bezdętkowe używasz naszej formuły opracowanej do bezdętkowych opon. Formuła uszczelniacza do dętek nie zawiera inhibitorów rdzy i korozji. Nie zostawiaj SLiME w swoich oponach dłużej niż 2 lata. Po tym czasie, nie możemy zagwarantować integralności twoich obręczy. Jeżeli masz wcześniejsze uszkodzenie nie zalecamy używania SLiME. 

Pytanie 36:

Dlaczego dajecie gwarancje na produkt tylko na 2 lata?


Odpowiedź:
Kiedy SLiME jest zaaplikowany w oponie zaczyna działać. Za każdym razem kiedy opona się obraca uszczelniacz jest zmuszany do pokrycia obszaru, który jest dostępny, żeby natychmiast zatkać przebicie. Kiedy przebicie się pojawi SLiME wydostaje się przez nie. Wraz z upływem czasu, początkowa ilość uszczelniacza zainstalowanego zmniejszy się. Także warunki w jakich opona będzie się obracać mają wpływ na jakość uszczelniacza. Po 2 latach zalecamy usunięcie uszczelniacza z bezdętkowych opon i, jeżeli opona ma dobry bieżnik i jest ogólnie w dobrej kondycji, można wpuścić nowy uszczelniacz. W dętkach wewnętrznych można zainstalować 50 ml uszczelniacza do kół dętkowych, żeby pomóc produktowi w środku odzyskać oryginalną lepkość. Robienie tego jest zalecane tylko jeżeli opona nie jest bardzo zużyta i jest ogólnie w dobrej kondycji. 

Pytanie 37:

Mam chromowane koła, mogę używać SLiME?


Odpowiedź:
Koła, które poddane były chromowaniu są bardzo podatne na niszczenie wraz z biegiem czasu. W większości przypadków, producenci dają gwarancję na koła tylko przeciwko złamaniu, wgnieceniu i korozji na 1 rok. Z powodu natury powłoki, która jest łatwo zniszczalna nawet przez zwykłe czyszczenie, usuwanie kurzu, wilgoć itp., nie zalecamy używania naszego produktu w połączeniu z tym typem kół, ponieważ uszczelniacz po upływie czasu może mieć niekorzystny wpływ na koło. 

Pytanie 38:

Mam przecięcie ze szkła w oponie rowerowej. Czy SLiME to naprawi?


Odpowiedź:
Niestety nie. Małe przebicia są bardzo łatwo naprawiane ale duże przecięcia szkłem, metalem albo otarcia nie są łatwe do naprawienia. Ciągłe wygięcia opony, nierówna powierzchnia powodują iż SLiME ma trudności z dokładnym i stałym uszczelnieniem dużych przebić. 

Pytanie 39:

Czy SLiME przedłuży życie moich opon?


Odpowiedź:
Tak, dodając uszczelniacz do opon można przedłużyć ich życie. SLiME pomaga utrzymać ciśnienie powietrza redukując ciepło i zmniejszając zużycie opony. Kiedy uszczelniacz pływa wokół opony pokrywa wewnętrzną powierzchnię opony wchodząc w szczeliny i porowatości. Kiedy opona staje się krucha, zaczynają pojawiać się szczeliny albo szybko się nagrzewa, zalecamy wymianę opony, szczególnie w szybkich pojazdach. 

Pytanie 40:

Co mam zrobić, jak SLiME dostanie się do moich oczu?


Odpowiedź:
Natychmiast przemyć oczy zimną, czystą wodą. Powinna ona wypłukać wszystkie cząstki włókien, które mogą podrażniać oko. Jeżeli miejsce nadal jest podrażnione po przemyciu natychmiast skontaktować się z lekarzem. 

Pytanie 41:
Czy SLiME jest toksyczny albo niebezpieczny?


Odpowiedź:
Nie, uszczelniacze SLiME są produkowane z nietoksycznych, nieszkodliwych i niepalnych składników. Wycieki można łatwo zmyć wodą. Żadne specjalne kroki nie muszą być podejmowane żeby usunąć produkt.